Estanhs de Baciver i Rosari

Alçada màxima de la ruta:

2.600 metres

Descripció breu:

Curta però molt intensa ruta d’alta muntanya per la zona limítrofe entre l’Aran i el Pallars Sobirà. L’objectiu de la ruta és visitar la zona lacustre de Baciver formada per tres llacs. L’inferior, anomenat pròpiament de Baciver i els dos superiors, situats en un àmpli altiplà, anomenats de Rosari per estar al peu del cim del mateix nom. Cal especificar que la toponímia d’aquest indret presenta alguns dubtes. Malgrat això la toponímia emprada en aquesta descripció és la més utilitzada. El punt de sortida el situo a l’aparcament d’Orri al Pla de Beret. El primer tram de la ruta puja per les pistes d’esquí fins que a l’arribar prop de l’estany de Baciver les abandonem. Un ben marcat camí ens porta sense massa dificultat fins aquest bonic estany situat als peus del Cap de Baqueira. Val la pena deleitar-se del bonic panorama que ofereix. A partir d’aquí comença el tram més complicat de la ruta. Malgrat que el camí és molt fressat, la ciclabilitat és molt baixa i ens tocarà empènyer la bici en molts trams. Cal posar-hi paciència perquè un cop superada la pujada arribarem a un extens altiplà pel que és un autèntic plaer pedalar. Aquí hi trobarem, quasi contigus, els dos estanys de Rosari, força extensos. Us recomano que deixeu el marcat corriol i que recorreu pedalant aquest altiplà. Un cop visitat aquest bonic indret no hi ha cap més opció que refer el sender de pujada fins arribar de nou a les pistes d’esquí que seguirem en pujada fins que trobarem una cruïlla. Aquí cal seguir per la pista de la dreta que s’enfila fort i que va a buscar la Coma de Baciver. Trobarem el telecadira del mateix nom que anirem seguint en forta pujada fins que el darrer tram, que és molt pendent, l’haurem de fer empentat la bici. Finalment arribareu al final del telecadira. A l’esquerra us queda molt proper el Tuc de Baciver que no és accesible amb la bici. Us recomano que us hi acabeu d’arribar a peu. Val la pena. Des d’on arribeu amb la bici als vostres peus podeu observar els dos estanhs de Rosari cap del sud i l’estanh de Naut deth Clòt der Os cap el nord. Aquí no tindreu cap més opció que refer el tram de pujada fins arribar a la cruïlla de pistes. a partir d’aquí una ràpida baixada per les pistes de servei de Beret us retornaran de nou al punt de sortida. Com ja queda explicat, vull destacar el tram molt dificultós de pujada a l’altiplà de Rosari. Si us decidiu de fer aquesta ruta cal que hi aneu mentalitzats. Per mi és una ruta que considero complicada però al mateix temps amaga racons de gran bellesa.Inserta aquí la descripció breu

Àrea geogràfica:

Val d’Aran

Ciclabilitat:

Ciclabilitat 85%

Dificultat:

Negra

Briefing de la ruta

Vídeo de la ruta

Descarrega el track de la ruta