Rasos de Peguera integral

Alçada màxima de la ruta:

2.077 metres

Descripció breu:

Segurament una de les millors i més completes rutes que es poden fer al massís dels Rasos de Peguera amb una e-bike.
Sortint de la Plaça dels Rasos es puja, per les antigues pistes d’esquí fins el cim del Pedró. Tot seguit amb una suau baixada s’arriba al Coll de Tagast. Es baixa el grau de Tagast amb algun curt tram no ciclable i per un bon corriol s’arriba fins el santuari de Corbera.
Una bona pista ens porta fins el Coll de l’Oreller on seguim per una pista, barrada al pas dels vehícles motoritzats, que es dirigeix al bonic indret de l’Estany on, en èpoques plujoses, es forma un estany al mig d’una clotada herbada.
La pista s’acaba i es segueix per l’antic camí de Peguera que travessa la preciosa baga de Noucomes. Després d’un curt túnel per on passaven les vagonetes que transportaven carbó de les mines, iniciem la pujada al poble abandonat de Peguera pel camí vell, passant per La Cantina i altres edificacions enrunades. Un cop arribats al poble de Peguera seguim per una pista en direcció oest fins trobar la pista asfaltada procedent de Fumanya. La seguim a l’esquerra un curt tram i després de creuar un pas canadenc del bestiar seguim pedalant pel mig dels prats en direcció sud fins que trobem la pista que puja cap a l’aparcament on hem iniciat l’excursió. Abans d’arribar-hi ens desviem a l’esquerra i anem a buscar una amagada pista que comença a pujar fent alguna llaçada per la frondosa i bonica Baga de Peguera. Quan arribem quasi al cap de la muntanya la deixem i pugem pel mig del bosc fins arribar al segon cim anomenat Salabardar o Cap de la Baga de Peguera (2077 m.). És el punt més alt d’aquesta serra.
Baixem per un ben marcat corriol fins al’indret de Les Collades on per antigues pistes d’esquí retornem al punt de sortida.

Àrea geogràfica:

Rasos de Peguera (Berguedà)

Ciclabilitat:

Ciclabilitat 98%

Dificultat:

Vermella

Briefing de la ruta

Vídeo de la ruta

Descarrega el track de la ruta